fredag, november 29, 2013

Hål i huvudet

På Mamma Boosten i onsdags så berättade Martina Haag om att hennes hjärna bara kunde lagra onödiga saker. Om hon läste tidningen så rann all information om typ Obama, Syrien och politik ut som om hon hade ett hål i bakhuvudet men en artikel om en hund som räddat en annan hund ur en brunn, DET satte sig fast. Årtal, vart det var och vad hundarna hette.

Och det var så roligt för jag är exakt likadan. Jag kan minnas så jäkla onödiga saker som liksom inte kan användas till något. Som i dagens På Spåret, jag kunde EN fråga och det var vilken artist som en av rollfigurerna i Ally McBeal hörde i sitt huvud. DET minns jag, men andra saker som tillhör allmänbildningen har jag inte en susning om.

Jag minns vad jag har haft på mig på alla fester typ 10 år tillbaka, jag kan massor om kändisar, filmer och tv-serier som är helt onödigt och jag minns absolut inget som är något att skryta om. Jag känner mig ofta lite korkad och är sämst på att diskutera såvida det inte handlar om... ja, kändisar eller möjligen löpning.


Igår råkade jag slå mig själv över munnen med en adventsljusstake. Också väldigt smart.

8 kommentarer:

Lelle sa...

Haha, jag är EXAKT likadan!! Va kul..😂 och du.. Du tänker på Barry White va;)?

Lelle sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linnéa sa...

Lelle: ha ha ha jajamän! Skönt att vi är fler! :)

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Sån är jag också! Och så kommer jag ihåg nästan alla människor jag träffar, var, hur, deras historia, att de har en hund som heter Voff o.s.v. Kommer dock nästan aldrig ihåg vad människan i fråga heter?

Aj på munnen! Hoppas det inte blir en fläskläpp av det.

Jenny Shima sa...

Men det är inte fel att kunna en massa saker om kändisar och TV och film heller. Det är också en del av allmänbildningen.

Lina sa...

Haha sån är jag med. Jösses va jag med ville dit, men det löste inte sig med jobb o så..

Jöns Marie sa...

Det där känner jag igen allt för väl!

Marie sa...

Absolut helt lika i min hjärna!! Gött å veta att de e fler!! Tänkte också direkt, Barry White!!;-):-)