måndag, november 04, 2013

Träning & Vägning

Måndag = vägning. 0,3 kilo plus idag vilket var trist men väntat. Mycket kolhydrater i helgen men det ordnar nog upp sig under veckan. Jag är ju så nära mitt första mål nu så jag hoppas på att nå det till nästa vägning. Tyvärr har kolhydraterna i helgen inte bara bundit vatten i kroppen utan satt igång ett jäkla sötsug också. Det har varit riktigt plågsamt idag och en och annan godsak har slunkit ner. Imorgon får det bli skärpning.

Och så träningen. Jag kom hem från jobbet 20.40, nattade barn och somnade till. Klockan var 21.30 när jag kom ner igen och då var jag SÅ sugen på att hoppa upp på crosstrainern. NOT. Men men ursäkter och lathet kommer man ingenstans så jag bytte om och trampade på framför ett avsnitt av Solsidan. Lugnt tempo då jag fortfarande är lite stel men svetten kom igång ordentligt. Lite styrka på det också. Fem minuter armar (Har gått ner från tio till fem minuter nu eftersom de nya hantlarna är så pass mycket tyngre) och tio minuter mage. Och plankan har jag gjort idag, fem sekunders pålägg den här veckan så det blev 3 * 1.15 minuter.



1 kommentar:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Du är så himla duktig! Hade liksom säckat ihop här hemma men nu blir det en powerwalk efter att ha läst detta :-)