söndag, november 17, 2013

Snabbare & Snabbare

Intervallträning idag! Eftersom jag jobbar måndag och tisdag fick jag passa på att springa idag igen och intervallerna gick faktiskt väldigt bra, de nio kilometrarna från igår märktes inte.

Samma upplägg som sist:

Uppvärmning strax över två kilometer.
• 3 * 200 meter i 3.30-3.40-tempo
• 3 * 400 meter i 3.40-3.45-tempo
• 2 * 600 meter i 3.50-3.55-tempo
• 1 * 1000 meter i 4.30-4.45-tempo
• Nerjogg


Totalt 7 kilometer

Jag är förvånad men väldigt nöjd över farten. Den har höjts mycket sen jag började med de här intervallerna och även om det är riktigt riktigt jobbigt så är det väldigt roligt. Jag är övertygad om att intervallerna har mycket att göra med min bra form på Österlen Lyser. Så det är dagens tips: Spring mer intervaller!



5 kommentarer:

julia sa...

Härlig intervallpass! :) gillar när det blir lite längre!

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Tänker att jag ska springa intervaller men är inte riktigt där än. Mitt problem är att jag märker att när min fart ökar så sliter det mer på kroppen även om den vänjer sej efter ett tag. Är bara orolig att den inte pallar att jag tokrusar mitt snabbaste riktigt än. Kanske får det komma när det kommer, när jag känner mej stabil?

Och du: Jäklars vad du kan springa! Djupt impad!

Ida sa...

Åh! Tänker så ofta att jag måste börja intervallträna, men tar aldrig tag i det... Bra att få påminnelser om det så här i alla bloggar iaf! :D
(En vacker dag så...)

äppelblomman sa...

Fy fan va grym du är! Önskar att jag oxå kommer igång med löpningen igen! Men just nu bor värsta fula äckliga latmasken i min kropp och jag pallar inte att ta mej ut... Suck...
Men fan va du peppar!
Kram K

Linnéa sa...

Julia: ja jag tycker det är skönt när även intervallpassen blir lite längre. :)

Charlotta Sofia: tusen tack, det känns grymt!

Ida: do it!! Du kommer märka stor skillnad direkt i din övriga löpning!

Karro: anmäl dig till ett lopp nästa år så måste du träna!! :)