söndag, november 10, 2013

Fars Dag

Vi hade ju ingen far hemma att fira imorse så jag och barnen åkte till min farmor och hälsade på en sväng. Min farmor är så rolig. Förutom att hon är världens snällaste och mest generösa människa så har hon ALLT, och lite till. Och dubbelt av det mesta. För några år sen till exempel så klagade jag på att det var så kallt i min lägenhet och att jag frös när jag sov och då gick hon ner i källaren och hämtade ett duntäcke till mig. Tyvärr så bet en av mina råttor sönder täcket och när jag nämnde det för farmor så gick hon ner i källaren och hämtade ett nytt.

Idag pratade vi om min löpning och träning och jag sa att jag lånat en crosstrainer. En sån har jag också, sa farmor och visade mig den. Exakt en sån som jag hade hemma! Så jag frågade om hon använde den och det gjorde hon inte och då ville jag köpa den och det fick jag. Det slutade med att jag fick den men jag ska ändå ge henne något.

Så nu har jag en egen CT och det är ju jättekul! Jag har inte tränat varje igel eller idag heller och när jag pratade med pappa idag sa han att det är bra att jag fått en vilovecka nu. Österlenmaran var liksom avslutet på loppsäsongen och jag har ju ökat träningen hela hösten så då är det bra för kroppen att vila för att sen komma igen. Så nästa vecka kommer jag igen!

Efter besöket hos farmor åkte vi förbi min kusin som blev pappa den första september. Lite te och bebismys blev det innan vi for hemåt igen. Vi kom hem ett par timmar innan Kalle så jag slog in presenter, förberedde plankstek med älgfile och duschade barnen. Sen kom Kalle och han öppnade paket och blev jätteglad för kalsonger, en skjorta och två böcker om jakt och viltvård.


Kalle i sin nya skjorta.

Nu är det dags att gå och sova, mer bebismys står på schemat imorgon och då styr vi kosan mot Kristianstad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kalle e fin saklart. Men det varmer att se I Nemos ogon hur stolt han ar over din pappa. Hela han lyser pa denna bild. Kram till er alla/ nina

Anonym sa...

SIN pappa saklart. Forlat.