lördag, november 23, 2013

Försovning

Jag hade ställt klockan tidigt för att hinna springa innan jobbet idag. Men när jag vaknade hade telefonen dött fast jag laddade den och jag hade sovit en och en halv timme för länge. SATAN. Sur som ett bi över den uteblivna löpturen gick jag upp och fixade mat och grejer inför jobbet.

Men när jag var klar och tittade på klockan så tänkte jag att jag hinner ju ta en femma även om det blir stressigt. Så jag gav mig av på en tur på fem kilometer i 5.42-tempo, men tittade inte på klockan en enda gång. Benen var inte tunga men det var inte någon riktig sprutt i dem idag. Men skönt att komma ut och låta kroppen jobba lite för att starta dagen. Jag är glad att jag bestämde mig för att springa ändå, fastän jag inte tycker om att springa under stress.

Och jag hann till jobbet, men hann inte tvätta håret så idag sportar jag en väldigt skitig kalufs. Men vad gör väl det?





1 kommentar:

äppelblomman sa...

Äsch va gör väl det om hundra år att håret är lite skitigt;)
Ha en fin kväll!
Kram K