fredag, november 22, 2013

Insomnia

Igår var det helt omöjligt att somna. Jag la mig strax efter 23 och var trött men benen kändes knepiga, som att det kröp i dem och jag låg och funderade på än det ena än det andra. Efter ett tag blev jag hungrig också, lovely. Klockan var över ett när jag äntligen somnade så idag är jag lagom trött.

Men minus på vågen gjorde mig glad, inte mer än 0,3 kilo men jag hade väntat mig en uppgång eftersom en hel del onödigt slunkit ner under veckan plus att jag fick mens igår. Men icke, det går åt rätt håll och det känns fint.

Idag har barnen och jag en mysdag. Jag ska jobba helgen och då är det fint att ha en hel dag tillsammans innan. Vet inte vad vi ska göra, det är så grått och trist ute så man blir ju så oinspirerad. Kanske gå och rida i eftermiddag och så skulle jag vilja försöka få till årets julkort. Hade ju varit kul med snö men det verkar vi ju få vänta på här nere.


På Leons avdelning jobbar de med färger och för ett par veckor sen var det röd som gällde. En av pedagogerna mailade den här bilden till mig, helt underbar!

Inga kommentarer: