tisdag, december 31, 2013

Nyårsafton

Vi har en liten paus mellan rätterna och jag känner hur tröttheten redan kommer smygande. Vi firar som vanligt hemma hos mina föräldrar med god mat och dryck och en förhoppning om att vara vaken på tolvslaget.

Min nyårsafton började med en löptur. Tre grader varmt och duggregn, inte så mysigt men skönt ändå. Jag och Annie sprang över till södra sidan av byn, upp mot kapellet, ut i skogen på Hälsospåret och en bit på grusvägen mot Gävunda. När vi kommit sex kilometer vände vi och sprang samma väg tillbaka igen. Totalt blev rundan då 12 kilometer i 5.40-tempo. Jätteskönt med ett ordentligt långpass och 2014 ska jag springa fler av dem! Jag känner mig ofta för stressad och har svårt att ta mig tiden till ett långpass men som sagt, det ska bli bättre.

Efter en dusch var det dags att börja med maten. Trerätters på menyn och mycket att förbereda. Förrätten bestod av lantchips med en citronkräm, löjrom och dill, huvudrätten var oxfilé med potatis- och jordärtkocksgratäng och rödvinssås och efterrätten som står och väntar på oss är apelsinchokladmousse med grädde.

Jag har fixat håret med min nya locktång och har en kort, svart klänning men känner för att byta till pyjamas redan nu. Så fancy är jag...

Vi har precis varit ute i blåsten och tänt tomtebloss och sprungit runt huset och nu ser barnen en film innan läggdags.

Hoppas att ni haft en härlig kväll och får fira in det nya året på bästa möjliga sätt! Och tack för att ni hängt med ett år till, nästa år blir mitt nionde (!!!) år med bloggen!



4 kommentarer:

Anna (Peace, Love, and Running) sa...

Gott nytt år! Vi käkade också trerätters -- lyxigt! Wow, NIO år? Grattis! :-)

Jenny Shima sa...

God fortsättning! Vi ville också lägga oss innan tolvslaget men vi lyckades hålla oss vakna.

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Det lät ju som en urmysig nyårsafton! Haha, jag satte också på mej klänning och hade den medans vi åt. Sen bytte jag om. Skålade därför in nya året i Daniels gamla långkalsonger med häng och storskjorta. Mkt tjusigt! :-)

Jonna sa...

God fortsättning!
Ser fram emot ännu ett år med dig linnéa!