söndag, december 22, 2013

Störda människor

Jag har glömt att skriva om en liten men ack så irriterande händelse för några veckor sen. Jag hade handlat på Ica Maxi och hade en tung påse därifrån och så slank jag in på systemet och köpte tre vinflaskor, en box och några öl = väldigt tungt. I kön stod jag bakom en man som satt sin korg på den lilla "hyllan" vid bandet och eftersom mina händer och armar var helt döda så ställde jag ner min korg i de andra korgarna. När mannen framför plockat upp sina varor på bandet så vände han sig och såg att jag satt min fulla korg i de andra krogarna och blicken.. BLICKEN. Han såg så förnärmad ut, som om jag trängt mig, eller tagit hans varor och slängt på golvet. Jag tittade på honom och sa:
- Ja alltså, det var lite tungt.
Men han fortsatte glo som om jag stulit något av honom så jag sa:
- Jag KAN ställa dit din korg sen.

Och mannen vände sig tillbaka, utan ett ord. Visst är vissa människor märkliga? Jag såg på honom hur upprörd han blev och hur hemskt han tyckte att det var, det enorma övertramp jag gjort. Men sen var det min tur och jag fick visa leg och då var allt glömt!


Inga kommentarer: