tisdag, december 17, 2013

Kom igen!

Jag har verkligen mått skit idag men med alvedon och god vilja betade jag av mina 13 timmar på jobbet. Min smak är helt borta och snoret rinner men tanken på att få komma hem till ett sovande hus, ta en dusch, mysa ner mig i soffan med nya morgonrocken och dricka en kopp te med honung gjorde att jag höll humöret uppe.

Och jag kom hem. Tyst och mörkt, perfekt. Jag skulle precis klä av mig för att hoppa i duschen... Då kommer Kalle ner för han precis vaknade av att Leon kräkte. Lovely. Upp med barnet, duscha, torka, byta lakan, lägga ut handduk, ner med barnet i sängen och sen ner för att ta den där duschen. Och då, kräk igen. SUCK. Upp igen, samma procedur.

Nu sover han iallafall och jag HOPPAS att det inte blir mer kräk inatt. Sist Leon kräkte var bara några dagar innan vi skulle till Dalarna, precis som nu alltså, men då kräkte han två gånger på natten och sen var det bra och ingen annan i familjen blev dålig. Kan ni hålla tummarna för att det blir likadant nu?



2 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart. Krya pa honor/ nina

Anonym sa...

Inte honor.....honom sa klart