fredag, december 06, 2013

Fortfarande storm

Gud vad jag INTE kunde somna igår. Det blåste så in i helvete och så kom barnen upp ett efter ett. När vi vaknade imorse blåste det fortfarande jättemycket, jag trodde det skulle lugna sig. Tycker synd om Kalle som är ute och jobbar i det här vädret, och är sjukt tacksam för att jag inte gör det. Jag vågade mig ut när det ljusnat och hittade det här:


Studsmattan är ett minne blott...


... en jättegran har precis missat gungorna...


... och en mindre gran har knäckts men landat i en klyka på en björk...


Helt sjukt men jag är glad att inget av jätteträden vid huset vält och att vi fortfarande har ström. Vår håller oss inomhus och myser tills det lugnat ner sig helt enkelt.

Och så klev jag ju upp på vågen imorse och trots att det inte känns som att det hänt något allt så fick jag en positiv överraskning! Minus ett kilo! Tjohooo! Total viktminskning 12,3 kilo och 3 kilo kvar till nästa delmål/mål! Älskar när det går framåt!





2 kommentarer:

Jenny Shima sa...

Jag hade också svårt att sova det är en massa åkrar där vi bor så Sven kunde härja hej vilt.

äppelblomman sa...

Svit va de har blåst hos er. Inte lika mycket his oss, men massor av snö har vi fått!
Härligt jobbat vännen, grattis!!
Kram K