tisdag, december 10, 2013

VAB

Dagen blev inte som tänkt. Jag skulle springa en tur när jag lämnat barnen och sen städa bilen men när jag bytte Leons blöja imorse såg jag att han hade utslag under hakan och jag misstänkte direkt svinkoppor eftersom de har haft det på förskolan.


Ringde NovaKliniken och fick komma dit och visst var det svinkoppor. Jag trodde faktiskt att vi skulle klara december utan sjukdomar men tji fick jag. Det kan gå över snabbt eller om vi har otur sprids det på både Leon och till andra i familjen. Så typiskt. Julbord på jobbet och Lucia på förskolan på torsdag och Maggis födelsedagsmiddag på lördag. Men vi ska rengöra, smörja, tvätta händerna och byta örngott för brinnande livet och hoppas det går över snart.

Och jag ska inte klaga. Jag tror vi har vabbat sammanlagt fyra-fem dagar på hela året med två barn och själv har jag varit sjuk en dag eller två tror jag. Och med tanke på att de haft magsjuka, ögoninflammation, svinkoppor, höstblåsor och vattkoppor på Leons avdelning de senaste veckorna så vore det ju konstigt om vi inte skulle dra hem nåt av det. Kalle har ju ett extremt bra immunförsvar och är aldrig sjuk och jag blir inte sjuk så ofta men blir lite småkrasslig då och då.

Så idag är vi hemma och myser och bakar pepparkakor och det mår man ju inte dåligt av.

2 kommentarer:

Lina sa...

Nej, stackarn, massa krya på kramar

Suzan sa...

Usch då, hoppas det är bättre nu! kram!