söndag, december 01, 2013

Me and running...

Idag var en sån dag då jag INTE var så sugen på att ge mig ut och springa. Jag var frusen, trött och det blåste halv storm ute. Men eftersom jag ska jobba måndag och tisdag så är det lika bra att passa på och ju mer jag funderade på de plana intervallerna som stod på schemat desto mer sugen blev jag.


Så jag gav mig av och körde samma upplägg som vanligt:

Uppvärmning: 2,2 kilometer
3 * 200 meter i 3.40-tempo
3 * 400 meter i 3.50-tempo
2 * 600 meter i 4.05-tempo
1 * 1000 meter i 4.45-tempo
Nerjogg

Totalt 7 kilometer


Det var inte så lätt att hålla tempot idag eftersom det var sån jäkla motvind emellanåt men annars är jag nöjd. 2 * 600 meter var som vanligt svinjobbiga och de jag får kämpa mest med. Men som vanligt urhärligt efteråt och jag är väldigt glad att jag tog mig ut.


- Se sportig ut, sa Kalle och det här var det sportigaste jag kunde åstadkomma.

5 kommentarer:

Mirijam sa...

Åh vad färgglad och fin! Jag ska fan spara ner den bilden i min bildmapp märkt "träningspepp", haha! Bra kutat, du får släpa ut mig på intervaller när jag kommit igång lite också!

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Du ser jättesportig ut och jättefin!
Jädrar vad fort du kan pinna på. OCH i motvind! Blir superinspirerad och jättepepp av hela det här inlägget. Tack för det! :)

Linnéa sa...

Mirijam: åh vad gullig du är! :) och vilka intervaller vi ska köra, längtar!!

Charlottasofia: tusen tack, vad snällt sagt av dig! <3

Helena Nimbratt sa...

Oj vilket bra tempo! Bra intervallupplägg.

Linnéa sa...

Helena: åh tack! :)