onsdag, december 25, 2013

Juljoggen

Jo visst blev det en juljogg, äntligen! Inte så mysigt som man tänker sig en juljogg, på knastrande vit snö, minusgrader och sol. Nej igår var det strax över nollan, duggregn och SNORHALT. Jag trodde knappt det skulle gå att springa först och eftersom det var bart så kunde jag inte ha broddar.

Men jag kutade på så gott det gick och både benen och flåset kändes bra trots tre veckors uppehåll. Jag märker idag att jag sprang annorlunda igår på grund av halkan för jag har träningsvärk i ljumskarna och känner av vader och lår mer än vanligt. Men fötterna gled bakåt i varje steg så det är klart det blev mer ansträngt.

Jag tog en runda på fem kilometer och tempot blev väldigt bra trots halkan, 5.41 låg det på. Det känns fint att vara tillbaka, idag blir det en sväng på gymmet!



1 kommentar:

Ida sa...

Ja, denna jäkla halka!
Man skulle kunna tro att Luleå kunde leverera lite riktigt vinter, men icke!
Tur att det finns broddar!