måndag, oktober 28, 2013

Sååå nära!

Minus 1,3 kilo på vågen idag! Väldigt peppande måste jag säga och väääldigt nära mitt första delmål, 0,3 kilo kvar. En annan sak som gör mig glad är att mitt BMI nu visar att jag är normalviktig! Och jag veeet allt det där om BMI och att det inte är tillförlitligt och bla bla bla så det är ingen som behöver sitta och störa sig och skaka på huvudet. Men ibland är det sånna saker som gör att man orkar kämpa på och som ger det där lilla extra. Totalt har jag nu gått ner 10,1 kilo sen i januari och bara det känns ju som en seger. Sen kan jag ju sitta och önska att jag borde kämpat mer och kommit längre under det här året men vad fan, jag kunde lika gärna gett upp och stått kvar på 10 kilo plus.


En bild på mig och Kalle från ett reportage om kärlek i Metro i mars 2011.

11 kommentarer:

Emma sa...

Så jäkla bra jobbat Linnea 👍👍👍

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Åh vad BRA du är!!
Förstår precis hur du menar med BMI:et! Jag tycker också att det är ett "sådär" mått men när jag når normalvikt så kommer det i alla fall att kännas så himla skönt.
Grattis!

P.S Man blir ju sjuuuukt nyfiken på det där reportaget :-) Finns det att läsa någonstans?

Jenny Shima sa...

Jättebra jobbat:)!

Louise sa...

Under alla år jag följt din blogg och även innan dess på lunarstorm har du alltid varit en enormt stor förebild. Du anar inte hur ofta du kommer på tal och jag velar oftast hur jag ska benämna dig. Vi har aldrig träffats, aldrig pratat ändå definierar jag dig som en "bekant" när man återberättar dina enorma framgångar.
Du är stark, du är vacker, du är kreativ och fantastisk. Jag gratulerar dig allra hjärtligast till dina framgångar med viktnedgången, men på det hela taget är det ju faktiskt bara en droppe i havet bland allt annat du lyckats prestera. Om den droppen ändå gör att du kan känna dig tillfreds med ditt yttre och ge dig självförtroende så är ju det strålande.
Återigen, sluta inte vara "ego" och sluta inte ladda upp dina porträtt, ty för mig är du en av de vackraste kvinnor, har alltid varit och kommer nog alltid att vara.. ^^

Marina sa...

Bra jobbat!! :-)

Lina sa...

Grattis!! Du är grym bra! :-)

Linda sa...

Heja heja! Du är grym:) bra kämpat!!
Kramkram

Jöns Marie sa...

Bra gjort av dig, det svårt att gå ned i vikt! Grattis!

Linnéa sa...

Ni är så fina, I love you!!

CharlottaSofia: reportaget finns men handlar egentligen inte om oss utan om kärlek. :) http://touch.metro.se/halsa/ny-forskning-karleken-ar-en-drog/EVHkcn!na86iLAikKThw/

Anonym sa...

Kan inte mer än att hålla med dig Louise!

äppelblomman sa...

Du är såååå jäkla grym! Så duktig! Du ser, de släpper till slut. De tar bara lite tid. Nu ska du se att dom sista kilona bara rasar av snabbare än du blinkat!❤
Kram i massor K