lördag, oktober 26, 2013

Morgonträning

Om någon sagt till mig att jag skulle bli en sån som ställer klockan på sex en lördagsmorgon för att hinna springa innan jobbet hade jag trott att de var helt galna. Nu är det nog jag som är galen för sex ringde min klocka och då fick pannbenet verkligen jobba. Men ut kom jag när det fortfarande var mörkt men medan jag sprang ljusnade och det är jättehärligt att vara ute då. Tyvärr var benen fortfarande trötta, inte som sist jag sprang men de var inte alls så pigga som jag önskat. Nu kan det vara den tidiga timmen som gjorde det eftersom jag ofta känner mig energilös när jag springer på morgonen.

Rundan slutade på nio kilometer i 5.43-tempo och det är en härlig start på dagen. Jag ska jobba men det är fullt upp så dagen går nog fort. Ska jobba över också så jag kommer nog inte hem förrän 22-23 ikväll, lite trist men det är ju extra pengar i fickan.


Kalle tittar nyvaket ut när jag kom hem efter springturen. Vissa har verkligen samvete att ligga och dra sig halva dagen!


Leon gick upp samtidigt som mig och Nemo strax efter. De har sett på tv och varit duktiga och hämtat äpplen som de smaskade på när jag kom hem. Här kom Leon ut och frågade efter Tjabo.

3 kommentarer:

Ida sa...

Vilken skön start på dagen! Är riktigt imponerad.
Funderade en stund på att starta dagen med lite löpning jag också, man istället drog jag fram datorn och ligger fortfarande kvar i sängen... Så går det, min kropp är nog skapt för att träna senare på dagen ändå ;)
Ha en fin lördag!

Charlotta Sofia sprnger o trimmar sa...

Visst är det ändå härligt varje gång man upptäcker att man är en "sån som". Jag och Daniel är tydligen såna son tycker att det är ett utmärkt Fredagsnöje att åka in till stan och klämma på träningskläder:-)

Förresten, har bestämt mej för din jacka:-) Kan du inte maila mej kontouppgifter och vad det blir i frakt så sätter jag över 100 plus frakt (plaggbycharlotta@live.com) Så mailar jag adress :-)

Marina sa...

Bra jobbat! Det är verkligen strongt att ge sig ut så tidigt. Själv blev det spinning kl 10.00... Lite mer lagom tid för min del ;-)