söndag, oktober 13, 2013

Löputmaning dag 7 (Final!)

Sjunde och sista dagen på löputmaningen! Min kropp var INTE sugen på att springa idag. Trött och seg och vänsterfotens yttersida har gjort lite ont ett par dagar. Men, sista dagen kan man ju inte bryta så det var bara att ge sig ut. En kort runda kanske hade varit på sin plats men jag ville springa 5,5 kilometer för att komma upp i totalt tre mil den här veckan. Jag hade Annie med mig men bromsade farten för att skona foten och rundan slutade på 5,8 kilometer i 5.47-tempo.

Så nu är utmaningen över och jag hoppas hoppas på att vinna priset, en pannlampa! Totalt blev det strax över tre mil den här veckan och det är rekord för mig! Nu ska min ben och stackars fot få vila en eller kanske två dagar för att sen ge sig ut på långpass. Jag kommer att besöka byns gym istället och se vad jag kan åstadkomma där.


Efter springturen mötte jag upp mamma och barnen vid sjön där vi fikade och njöt av solen.

4 kommentarer:

äppelblomman sa...

Fan va grym du är!!!! Såååå peppande!
Kram K

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

ont i foten?? Kanske en glasbit?*kivas med dig*

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Vad duktig du är som höll i alla dagarna!