söndag, oktober 20, 2013

Home Sweet Home

9.00

Nu sitter vi i bilen på väg hemåt igen. En vecka har verkligen gått fort, det är likadant varje gång. Vi kommer upp, det är så härligt att ha en hel vecka framför sig där vi ska umgås, bara vara och mysa. Ett par dagar går med samma känsla och sen svischar det bara till och så är det dags att åka hem.

Det var tio minusgrader när vi körde och nu har vi kommit en bit och har minus tre. Jag kollade vädret framöver där hemma och där håller sig hösten kvar ett tag till med härliga plusgrader.

21.48

Min inspiration tog helt slut och jag fick aldrig till något inlägg i bilen. Men nu är vi hemma iallafall, 10 timmar tog det och barnen skötte sig jättebra. In med alla grejer, packa upp, få ner köttet i frysen, väga/packa färsen och snabbt in till byn för att handla frukost och middag till imorgon.

Jag känner mig plötsligt väldigt förkyld och det är mindre bra! Ska dricka en kopp te, fixa mat- och handlingslista och måla naglarna innan jag lägger mig och imorgon är det back to work. Och vägning... Vi får väl se hur det går efter allt vin och goda grejer som jag stoppat i mig i Dalarna.


Dalarna, I miss you already... Vi ses till jul!

Inga kommentarer: