onsdag, oktober 02, 2013

Just pull your shit together..

Det var nära att det inte blev någon träning idag. Plankan 3*1 minut körde jag på jobbet men även om jag slutade lite tidigare så storhandlade jag innan jag körde hem och väl hemma skulle hundra saker fixas. Kalle behövde jobba över idag så hans mamma hämtade pojkarna på förskolan och när jag kom hem var det läggdags så jag fick natta dem och sen diska efter middagen. Jag var även så snäll och lagade en fiskgratäng som Kalle och barnen kan äta imorgon när jag jobbar och sen skulle kaninerna ha mat och en tvätt hängas.

När jag var klar var klockan 22 och jag var på vippen att skita i träningen men tog tag i mig själv och hoppade upp på crosstrainern. 20 svettiga minuter är bättre än inget, speciellt eftersom min dag varit ganska stillasittande.

Maja frågade hur jag gör med motstånd och tempo när jag tränar på crosstrainern. Jag har ju lånat den jag har och tyvärr är displayen där man kan se hastighet och tid trasig och RunKeeper fuckar sig oftast här inne så jag bara kör. Jag väljer en viss tid jag ska träna och så trampar jag på. Ibland kör jag lättare från börjar och ökar motståndet efter ett tag men nu har jag kört på högsta motståndet hela tiden. Jag har liksom inga mål med CT-träningen utan det är mest för att få svettas och trampa ur mig lite energi när jag inte kan komma ut och springa. Och det är ju ypperligt nu när jag jobbar flera långa dagar i rad och inte kommer iväg på någon annan träning.

Så, jag är mer än nöjd att jag tog de där 20 minuterna ikväll istället för att bara sitta i soffan. Det är lika skönt efteråt varje gång.



1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju så där jag måste tänka också!! 20 min är bättre än 0 min!