lördag, oktober 12, 2013

Löputmaning dag 6 (även kallad PB med fusk)

En sak som är sjukt bra med löputmaningen är att jag verkligen kommer ut och springer. Som idag. Efter 10 timmar i bilen till Dalarna är det ju lätt att "inte orka" ge sig ut fast man verkligen verkligen behöver och idag var jag ju tvungen. Tänkte först bara springa runt norra sidan av byn men tog mitt förnuft till fånga och sprang runt sågen och landade på fem kilometer. Och inte bara fem vanliga kilometer utan ett rejält PB!


Sjukt nöjd men tyvärr kan jag inte ta åt mig hela äran för den bra farten......


Annie är en väldigt bra draghjälp och underlättade springet betydligt. Men ändå, 5 kilometer på 25 minuter, wohooo!

Annars har resan upp gått bra, barnen är fantastiskt duktiga på att sitta länge i bilen. Vi kom upp till ett strålande höstväder och det var helt magiskt att springa längs med den spegelblanka sjön.



2 kommentarer:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Åh, jag åker till Dalarna på tisdag! Längtar verkligen, ska bli så skönt och så ska jag springa massor på fina småvägar hade jag tänkt. Här finns inte så många såna.

Och draghjälp eller inte: Sjukt bra ju!

Ida sa...

Wow, 25 minuter! Imponerande!