onsdag, oktober 02, 2013

Nytt schema

För knappt en månad sen började vi med ett nytt schema på jobbet som har inneburit att jag bara jobbar var fjärde helg istället för varannan. Det har varit rena himmelriket måste jag säga. Från och med oktober har vi gjort en till schemaändring som jag tror kommer funka jättebra. Förut har vi jobbat en dag här, en dag där, ledigt någon dag mitt i och så vidare. Nu har vi istället satt ihop våra jobbdagar för att få mer sammanhängande ledighet mellan passen. Jag jobbar ju 11-13 timmar varje pass och nu kommer jag jobba två eller tre dagar i streck för att sen ha två eller tre dagar ledigt och sen, håll i er nu, har vi en period med sju dagar ledigt! En gång i månaden har jag alltså en hel veckas ledighet, hur gött som helst. Jag jobbar 83% vilket passar bra nu när barnen är små, och jag hoppas det här nya schemat kommer funka lika bra som jag tror.



1 kommentar:

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Det är ju en mycket bra schema! Härligt!