tisdag, september 10, 2013

Vatten

Jag är väldigt dålig på att dricka vatten och dricker bara till maten eller om jag känner mig törstig vilket mest är när jag tränat. Enligt min kostplan ska jag få i mig 2,5 liter vatten om dagen och jag kämpar på och en bra dag får jag i mig cirka 1,5 liter. Men grejen är att jag måste kissa precis hela tiden och det är ju skitdrygt. Och så ska jag egentligen få i mig ytterligare en liter vatten, hur skulle det gå? Då skulle jag få ha en potta med mig överallt så jag kunde kissa var tionde minut.

Är ni bra på att dricka vatten? Hur mycket dricker ni per dag och om ni dricker mycket, måste ni också springa på toa hela tiden?



8 kommentarer:

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

sedan det finns vatten och is i frysdörrens framsida så är mitt vatten intag mycket bättre än innan. Sen har jag vattenflaska i bilen(för det är så varmt fortfarande) och ja...toa besöken blir täta.

Jenny Shima sa...

Jag är tyvärr inte alls duktig på att dricka vatten, det blir lite mer om det är varmt eller när jag har tränat men att bara dricka vatten utan anledning gör jag inte. En bidragande orsak är ju alla toalettbesök vilket blir jobbigt i längden.

Sara sa...

Jag har ett ganska stort (tror jag) behov av vatten. Om jag inte dricker mycket vatten får jag ofta ont i huvudet, dricker nog lätt 2,5 liter/dag minst! När jag pluggar blir det mer för då sitter jag och pimplar vatten under tiden. Då blir såklart toabesöken fler också...

Jag tror nog att om du fortsätter dricka mer vatten varje dag så kommer toabesöken bli förre.

Louise sa...

Jag dricker nog 2½ liter om dagen alla gånger. Gärna om jag fyller en flaska med vatten, då har den en tendens att gå åt. Man kan ju alltid spetsa vattnet med lime eller citron om man vill ha det lite mer spännande.
Och rörande att springa på toaletten så måste jag säga att jag inte tycker jag går nämnvärt ofta. Men nu har jag ingen rätt att uttala mig i det här ämnet alls eftersom jag är stålblåsan själv. Så don't mind me.

Anonym sa...

Har samma problem. Dricker en massa vatten också, springer o kissar konstant känns det som

Lina sa...

Ja, jag tycker faktiskt att jag är det, dricker stort glas på morgonen och har vattenflska på jobbet samt att jag har ett glas på diskbänken hemma att varje gång jag ska använda kranen tar jag ett glas. Japp jag är från Leksand och bor nu i nordöstra skåne. :-)

äppelblomman sa...

Ja jag är duktig på att dricka vatten! Jag börjar dagen med att dricka en halvliter innan frukost och sen dricker jaghela dagen! Jag dricker ibland för mycket tror jag... Ibland 3-4 liter...
De där med kisseriet är en vanesak! Börjar du dricka nu så kommer din blåsa att vänja sig om några veckor!
Kram K

Ninni sa...

Jag dricker för lite, ibland bara 1/2 liter per dag men jag äter mat som ofta innehåller mycket vätska. Och övar på att dricka. Enligt mina föräldrar så är vatten trendigt och överskattat och utifrån att de är läkare och sjukgymnast så litar jag på deras kompetens i uttalandet :)