onsdag, september 18, 2013

Matlista

Att vara effektiv är det bästa jag vet. Klockan är 11 och jag har varit på NovaKliniken med Nemo för att kolla hans öra, lämnat på förskolan, tränat intervaller (nytt upplägg, återkommer om det), duschat, ätit mellis och gjort en lista på veckans mat samt en handlingslista. Jag ska ta tag i disken och plocka i ordning lite och sen åka och handla. Veckans mat kommer att se ut så här:

• Köttfärspaj
• Fiskgratäng
• Pulled moose med sallad, vitlökssås och pitabröd
• Parmalindad fläskfilé med rotfruktstårta
• Rester
• Tomatsoppa med baguette
• Blodpudding med bacon och lingonsylt

I eftermiddag blir det nog hemmamys med barnen, iallafall om regnet ska fortsätta ösa ner. I min tanke ska vi ha det sjukt mysigt och rita, lägga pussel och bygga Lego. Verkligheten är väl snarare så att barnen bråkar om ALLT, jag får spel och ingenting blir roligt. De bråkar verkligen om prick exakt allt nu känns det som. I lördags fick jag ett bryt och slängde ut dem och låste dörrarna.. Mmm jag vet, mother of the year-award till mig.






4 kommentarer:

Lelle sa...

hahaha vad jag skrattade högt! jag brukar också ha fina visioner om hur vi ska sitta å måla å pyssla, men så blir det OFTAST aldrig! =) =)

Lelle sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag blir också helt tokig på mina barn ibland (läs: ofta)! Det är två pojkar i åldrarna 3 och 4,5... Tokjobbig med allt tjafs och bråk. Tur att de är söta! Lättare att hantera en och en...
Linda

Anonym sa...

Skönt att höra att jag inte är ensam (vilket det känns som ibland) Har tre söner som bråkar MYCKET med varandra....Kämpa på och trevlig helg
/Anna