onsdag, september 04, 2013

Nu tar jag helg!

Då var dagens 12 jobbtimmar över jag jag tar HELG! Jag trivs verkligen med att jobba oregelbundet med långa arbetspass för att vara ledig lite här och var i veckorna. Tror inte att jag skulle fixa att jobba 7-16 eller 8-17 måndag till fredag. Veckorna blir så sjukt långa och jag skulle inte hinna med något. Och förresten så räknade jag fel på mitt nya schema, jag jobbar inte var tredje helg utan var fjärde! GÖTT!!

Idag hade jag en halvtimme över när jag jobbade och hann då med lite effektiv shopping. På Skopunkten köpte jag lite lätt fodrade kängor till Nemo och Leon, totalt 299 kronor. På Kappahl hade de 50 kronor rabatt på överdragsbyxor så jag köpte ett par till Nemo plus en fleecejacka. Leon har ju ärvt allt sånt så nu behövs bara en vinteroverall till Nemo så kan vi välkomna både hösten och vintern.

Nu är jag väldigt trött men ska ändå se ett avsnitt Dexter innan jag lägger mig, det är sjukt spännande...


Ser ni vad jag ser?

3 kommentarer:

CharlottaSofia sa...

Min kille jobbade också ojämna skift med tolvtimmarspass förut. Det var både härligt och lite knepigt tycker jag. Härligt för att han var ledig längre perioder och mitt i veckorna och det kändes som vi hann ses med. Nackdelen var att jag (som jobbar hemma) tappade mina rutiner lite och också trodde jag var ledig.
Fast jag fattar vad du menar: Det blir lite mer frihetskänsla när man inte alltid är låst från 9-17. Jag tror att det är lite därför jag är "min egen", att jag kan styra mina tider mer. På gott och ont..eh :-)

CharlottaSofia sa...

Förresten, såg att det stod i din presentation att du är kulla. Som i dal-kulla? Det är jag med! :-)

Linnéa sa...

Ja jag är dalkulla, från Malung!! Du?