torsdag, september 12, 2013

Onsdags- och torsdagsträning

En härlig stund på dagen: förmiddagsfika. Idag äter jag lättkvarg (tycker den vanliga är så jäkla tjock och.. sträv?) med nötter och honung, en ny sorts knäckte med pyttelite kolhydrater med smör och ost och en härlig kopp te. Jag älskar te, det är världens bästa dryck! Det och rödvin.

Nemo blev feberfri igår kväll och är fortfarande frisk idag, hurra! Så imorgon blir det jobb och förskola igen om inget oförutsett händer.

Igår blev träningen styrka, squats och plankan. Workout * 2: Armar och mage, 160 squats och plankan 3*45 sekunder. Jag börjar faktiskt se lite skillnad på rumpan efter alla squats! Mitt superduperplatta ass har numer ett litet litet lyft och det är ju underbart. Ingen brasilian butt direkt men man får vara glad för det lilla. Armarna har fått lite muskler även om det inte är nåt som syns och jag hoppas magmusklerna dragit ihop sig lite och dragit upp hängmagen efter alla plankor.

Idag körde jag kondition på morgonen, 35 minuter på crosstrainern. På den tiden kom jag 29 kilometer och brände 736 kalorier, härlig start på dagen! Det är vila från squatsen idag men plankan kör jag lite senare.


Leon och Tusan igår när vi planterat lite höstväxter på framsidan. Bye bye pelargonerna...

Inga kommentarer: