onsdag, september 18, 2013

Dagens träning

Löpning på schemat idag, sista passet innan Iformloppet på söndag. Eller kanske ett kort pass på fredag för att hålla igång benen men annars trappar jag ner träningen nu.

Intervaller med ett nytt upplägg körde jag idag. Jag brukar ju springa i en backen men idag sprang jag olika distanser i högt tempo. 3 * 200 meter, 3 * 400 meter, 2 * 600 meter och 1 * 1600 meter. 200-, 400- och 600-metersintervallerna sprang jag i 4.17-tempo och det var skitjobbigt. Den längsta intervaller på 1600 meter orkade jag inte samma tempo men kunde ligga på 4.55-tempo iallafall. Med upp- och nerjogg blev det totalt sex kilometer, och då är inte gåvilorna mellan intervallerna medräknade.

På eftermiddagen körde jag dagens squats, 225 stycken och sen 3 * 50 sekunder plankan. Jag känner mig starkare och inte lika trött i kroppen nu, härlig känsla! Jag hoppas att min starkare kropp orkar dundra fram ett nytt PB på söndag, det vore fantastiskt.


Ingen träningsbild idag, men en på mig i min nya supercoola hatt!

1 kommentar:

Louise sa...

Heja heja :D