söndag, september 15, 2013

Dagens träning

Idag stod det styrka på schemat och jag kör ju övningar hemma med hjälp av en app. I appen kan jag välja vad jag vill träna (armar, mage, rumpa, ben, kondition, hela kroppen m.m) och så kan jag välja om en omgång ska vara 5 minuter, 7,5 minuter eller 10 minuter och så kör jag 10 olika övningar på den tiden. Det finns färdiga workouts eller så kan man snickra ihop en egen och själv välja sina 10 övningar. När jag började använda mig av appen körde jag 10 repetitioner a' 30 sekunder (5 min)men de senaste två omgångarna har jag kört 45 sekunder så varje kroppsdel tränas i totalt 7,5 minuter. Förklarar jag helt sjukt dåligt eller är ni med?

Jag väljer alltid att träna mage och armar och ibland rumpan eftersom jag får bra konditions- och benträning när jag springer och tränar på crosstrainern. Idag körde jag armar i 7,5 minut, mage i 7,5 minut och rumpan i 7,5 minut. Sen körde jag dagens squats som var 195 stycken och avslutade med plankan, 3*45 sekunder. Det var jobbigt, jag blev svettig och jag märker att jag blir starkare! Och det tar ju inte så mycket tid alls så man hinner ju faktiskt göra det.


Inte fullt så platt ass längre....

2 kommentarer:

Ninni sa...

Vad heter appen?
Du är så inspirerande!!

Louise sa...

Som Ninni säger, du är jätte inspirerande!
You go girl! ;D