söndag, september 22, 2013

Iformloppet 2013

Nu sitter jag hemma i soffan, nyduschad och varm efter ett fantastiskt lopp!

Jag och Susanne som jag åkte med kom till Pildammarna en timme innan start och hämtade våra tröjor och nummerlappar. Det var mulet och lite ruggigt ute och jag som tänkt springa i ett linne bytte till Iformloppets egen tröja som i år var vit med orange ringning i halsen. Vi kikade runt lite innan vi träffade de andra i vårt lag som skulle springa 5 kilometer medan jag och Susanne skulle springa 10. Efter en bild var det dags för oss i 10-kilometersgruppen att gå till starten som gick klockan 14.


Vi ställde oss ganska långt fram och när starten gick kom vi iväg snabbt och smidigt. Första kilometern passerades förvånansvärt snabbt och jag kände att benen var med mig. Men min klocka fick lite fnatt och mitt tempo växlade mellan 3 minuter, 10 minuter, 7 minuter, 4 minuter... Sjukt störigt men den skärpte sig efter ett tag tack och lov.

Min plan var att ligga på 5.20-5.25-tempo och det var inga som helst problem, det gick ofta till och med snabbare än så. När jag passerade 5 kilometer så tyckte jag att det gått löjligt snabbt och jag kände mig fortfarande stark. Jag sprang på och höll mitt tempo, passerade 6 kilometer och nu kändes det att jag höll ett högre tempo än jag brukar. Vid 7 kilometer började jag bli trött och vid 8 kilometer började det bli kämpigt. Men vad fan, 2 kilometer kvar, bara att bita ihop och kämpa på!

Tillslut kom jag till markeringen vid 9 kilometer och jag var rejält trött i benen men tänkte absolut inte ge mig. Försökte ligga på 5.20, högst 5.25 och det gick rätt så bra och äntligen kom upploppet. Med mina sista krafter tog jag i allt jag kunde och spurtade i mål och stoppade klockan. Utan att titta på min tid gick jag och hämtade juice, flingor, tidning, bars och mycket annat som delades ut. Sen gick jag ut på gräset för att kolla hur det gått...


52.57!! Kan ni förstå!!? Det är 1 minut och 43 sekunder snabbare än mitt personbästa! Jag är så sjukt nöjd och kan knappt förstå det, jag slog min tid plus kom under 53 minuter. Det är stort!

Nu ska jag äta något, dricka te och bara slappa och lacka om naglarna. Kalle och barnen är i Agusa så jag har lite tid för mig själv och den ska jag njuta av.


Välfylld goodiebag.

11 kommentarer:

Jenny Shima sa...

Du är bäst!

äppelblomman sa...

Såååå grym! Du är bäst och jag blir sååå impad!!!
Kram K

Charlotta Sofia sa...

Weeeei! Jisses så bra! Förstår att du är sjukt nöjd :-)

Jöns Marie sa...

Grattis! Du är så grym, härligt med personbästa!

Ninni sa...

Bra jobbat!!

Emma sa...

Fan va du är bra! Grattis till PB!

Lelle sa...

Grattis till en galet bra tid Linnéa! Inspirerad! Wow!

Marina sa...

Grattis! Du är jätteduktig :-) Jättejättejätte bra tid!

Anonym sa...

Jäklar va grym du är!!!

Linnéa sa...

Tack allihop, ni är så fina!! Jag är sjukt nöjd med mitt resultat!! :)

Simme sa...

Bra jobbat!
Nu får man passa sig om man ska springa fler lopp i Skåne...