lördag, september 14, 2013

Mysmorgon

Egentligen skulle jag ha jobbat den här helgen men efter schemaändringarna så är jag LEDIG!! Jag vet att jag tjatar om det men det är så härligt så det finns inte. Jag har ju jobbat så i nästan ett år och ja, det har ju liksom bara varit så och jag har ju inte tyckt det var lika "jobbigt" som jag nu tycker att det är underbart att jobba var fjärde helg. Om ni är med på hur jag menar. Jag är ganska bra på att anpassa mig och att säga till mig själv att nu är det så, och acceptera det och göra det bästa sv situationen. Jobbigt med någon som är så positiv va? Men jag irriterar mig något så otroligt på folk som ALLTID ser det negativa i ALLT. Det är gnäll om this och gnäll om that och även om det överlag är en positiv situation så måste de personerna hitta något dåligt i det och framhäva det. De tar ofta på sig en offerkofta och försöker visa upp hur synd det är om dem. Och jag har så svårt att bemöta det, jag blir likadan som mot dem som alltid pratar hur ont de har, jag kan liksom inte engagera mig och sen så blir jag överdrivet positiv istället.

Ja ja nog om det! Tänkte egentligen skryta lite om min mysiga morgon men barnen började precis bråka med varandra så lugnet är över och det är inte så mysigt längre.
Jag dricker iallafall te och lyssnar på Fredagspodden och har tänt ljus.
Har redan slängt i en tvätt och gjort två portioner chiapudding och varit ute hos kaninerna. Planerna för dagen är att umgås med barnen och ha det lugnt och skönt. Jörgen fyller 30 idag och har fest men eftersom Kalles föräldrar är bortbjudna kunde de inte passa barnen så jag blir hemma. Det hade varit roligt att gå på fest, speciellt eftersom Emma ska dit, men det är ju som det är. Jag ska iallafall ta en springtur innan Kalle sticker och det längtar jag efter.


En StormTrooper och Spiderman får jag festa loss med ikväll istället.

Inga kommentarer: