måndag, september 16, 2013

Vägning & Dagens träning

Imorse gick jag upp tidigt och ställde mig på vågen med ett leende. Jag kände mig lätt och som att något hänt. Åh vad härligt, idag kommer det bli ett STORT minus, tänkte jag. Klev upp på vågen: - 0,6 kilo. Jag veeet, inte fokusera på vikt, inte stirra mig blind på vågen, inte inte inte, men VA FAN! Lite mer kan jag väl få tappa när jag tränar och följer min kostplan. Visst har det varit lite kalas och jag dricker lite vin och så, men jag vill ju inte utesluta allt utan hitta ett bra sätt att leva på. Skit. Jag behöver pepp och lite mer minus på vågen hade gett det.

Men ja ja, jag rev av 35 minuter på crosstrainern innan barnen vaknade och sen plankan där jag denna vecka lagt på 5 sekunder så det blev 3*50 sekunder. Det börjar bli riktigt jävla jobbigt nu. Vila från squatsen men imorgon kör jag igen.

Jag slutade tidigt idag och det gjorde även Kalle så efter jobb och förskola gick vi ut i skogen och plockade svamp. Vi har fantastisk natur jättenära och jag älskar att vara där, det är otroligt vackert.








Vi fick med oss ett gäng kantareller och två stora Karl Johan-svampar hem som förmodligen kommer att tillagas i helgen. Nu ska jag se ett avsnitt av New Girl, min senaste serie jag följer, och sen krypa ner i sängen. Godnatt!

6 kommentarer:

Emma sa...

Tips: rensa Kalle svamparna direkt, och dela dom. Brukar bli lite mask men om man skär bort direkt funkar det. Men du, 0,6 kilo är väl inget att vara missnöjd med? Du är ju inte ute efter att banta, vikten går ju neråt, och du är sundare. Och att du känner dig lättare måste ju oxå vara bra!? Bara fortsätt, hepp pepp!

Linnéa sa...

Tack. :) svamparna är rensade och så har vi haft dem i stekpannan med lite vatten så de torkat. Nej jag vill inte banta, bara rasa i vikt. ;)

Ninni sa...

Släng vågen!! Det är inte nummerna som är det viktiga utan känslan. Denna morgon kände du dig lätt som en fjäder, den känslan är hundra gånger viktigare. Du märker säkert stor skillnad på en del kläder du brukar använda, kör på de känslorna istället!!

Våga vägra våg!!!

lina cronier sa...

Ja, släng vågen. Tänk om du inte vägt dig, då hade du fått behålla din känsla av välbefinnande istället för att bli ledsen. Kasta vågen, den gör inget för en.

Maja sa...

Strunta i vågen! Som bekant väger muskler mer än fett. Du sa ju själv att du inte längre hade platt rumpa! Då måste du ju tex byggt upp den! Bra grej är att ta fram måttbandet om du måste ha svart på vitt att din kroppförändras! :)

Lisen sa...

Men det går iaf på rätt håll, heja heja!

Använder du någon app till dina squats? Skulle du vilja tipsa om vad den heter? Och kanske vad din rump-mage-arm-träningsapp heter? Det är ju en djungel därute... :)