måndag, januari 07, 2008

R.I.P LILITH



020701 - 080107






Nu har Lilith fått somna in. Det skär i hjärtat och jag är så jävla ledsen men det fanns inga alternativ. Han var så svag och det var så synd om honom. Det gjorde så ont att se honom lida.
Det gick snabbt att få hjälp på djursjukhuset, vi fick komma in direkt och han fick sprutan som gjorde så att han fick somna för alltid.
Det var en gammal kompis till mig som gav honom sprutan. Vet inte om det kändes bra eller dåligt. Har inte träffat henne på flera år, i festade en del ihop förr. Nu kunde jag dock inte prata så mycket med henne för jag bara grät.


Min lilla plutt, så hjälplös och liten och fan så ont i hjärtat det gör.
Hon som tog emot oss var en riktig kärring, när vi följde efter henne in så ropade hon högt:
- Det kommer en döende kanin, kan nån ta honom!!??!!


Men tack, jag vet att han dör, du behöver inte skrika ut det jävla hagga! Hur okänslig får man vara??? Det är jobbigt nog som det är...




Jag satt med Lilith ganska länge efter att han somnat. Jag pratade med honom och pussade och kramade honom och grät i hans fina, mjuka päls. Han började kännas kall så jag stoppade om honom i lådan och lämnade honom till en annan veterinär.
Om 10 dagar får jag hämta honom efter kremeringen. Det känns som ett svek att lämna sitt djur där på nåt sätt. Jag kände likadant med Puffen.


Han var så fluffig och liten och söt när han kom till mig lagom till min födelsedag 2004.
Jag hoppas innerligt att Lilith fått ett bra liv hos mig, och att han förstått att jag älskat och tagit hand om honom. Han har fått bra mat, gott godis och en egen liten familj i Puffen och Lillan. På somrarna har han bott ute i Kättbo och det har han verkligen älskat. Han har rusat runt i hagen och gjort glädjeskutt. Nu är han hos Puffen och jag hoppas de är glada att se varann. Lillan är ensam och det smärtar mig eftersom hon aldrig varit själv i hela sitt liv.

Han var så speciell, Lilith. Inte alls sällskaplig och ville inte att man skulle ta i honom. Men han var så gudomligt söt och hade en så speciell personlighet. Senaste tiden blev han lite mer social även om han inte alls varit som Lillan eller Puffen.
Det gör ont att han inte fick flytta med till huset, det hade han verkligen tyckt om. Men hans aska får följa med och kanske begraver jag både Puffen och Lilith där. Fast jag får se hur det känns. Eftersom ingen av dem varit där så kanske det inte känns rätt. Antingen har jag dem på en hylla, som jag har nu, eller så begraver jag dem i Kättbo någon gång. För där älskade dom att vara.


Sov gott min fina lilla vän, jag älskar dig.


14 kommentarer:

Anonym sa...

Blir helt tårögd när jag läser om din stora förlust.Vilken kärring!!!!Får dom inte lära etik när man jobbar på ett djursjukhus.Ingen kanin kan har det bättre än hos dig när man läser hur han har haft det.Kram på dig...

Anonym sa...

jag är verkligen jätteledsen.

mimmi sa...

Ursh beklagar. Och vilken hemsk människa som tog emot er först. Idiot.

LolitaRegina sa...

jag förstår inte hur dom kan tillåta att vem som helst får jobba på ett djursjukhus.. :/ när min första bäbis jerker blev akut dödssjuk (han blev sjuk på bara ett par timmar, klockan 21 kom första sjukdomstecknen, efter midnatt tvingades jag fatta beslutet) så snäste veterinären ifråga åt mig "det är inte mitt fel att din katt är sjuk!" när jag ställde en fråga.. :/

jag är så ledsen för din skull, klarar knappt att läsa dina inlägg för tårarna rinner. mina tankar är hos dig idag.

Jenny Shima sa...

Jag beklagar så hemskt mycket. Det är så himla jobbigt när ens djur dör. Tänker på dig kram.

Anonym sa...

Jag beklagar så fruktansvärt mycket! Det gör så ont att förlora de man älskar men jag tycker du gjorde helt rätt i att inte låta honom lida mer.

Nu skuttar han omkring där upp i kaninhimlen tillsamman med Puffen och äter färska maskrosblad och grönt gräs varje dag och vilar på öppna slätter och busar bland buskar och träd.

Men jag förstår att det gör ont. Fy faan vad jag förstår! Sitter här och blir helt tårögd bara av att läsa vad du skriver för jag känner så väl igen allt själv. Usch...

massa kramar till dig och trösta dig med att han inte har ont mer och att ni fick en underbar tid tillsammans!

Anonym sa...

Usch vilken okänslig sköterska/receptionist(?).. Man är ju extra känslig för sånt där när man är ledsen... Tråkigt att höra att din kanin blev sjuk och somnade in... sånt är sorgligt. Han har det säkert bra nu i alla fall, i kaninhimlen där det alltid är sommar. Gräset är grönt och morötterna saftiga ;) Kram!

Anonym sa...

RIP Lilith =(

maga sa...

Jag beklagar så mycket :( Jag har följt dina inlägg och jag blev tårögd.
Det är jättejobbigt när det handlar om djur.

stor kram..

ps. jävlakärring som tog emot lilith!

Anonym sa...

Stackars Lilith och stackars Linnea. Det är alltid fruktansvärt att behöva lämna en vän, vilke omständigheter det än är under. Men jag är säker på att du tog rätt beslut, det är värre att låta dem lida bara för att man vill "behålla" dem hos sig. Starkt av dig att ta beslutet att avliva honom, de är ett fruktansvärt tungt beslut att ta.
Massor av kramar till dig min stackars lilla vän.

Anonym sa...

Jag kan inte säga annat än att jag förstår hur du känner dig och är jätteledsen över din sorg. Det är så hemskt att förlora ett älskat husdjur/vän och att själv behöva ta beslutet. Men nu lider inte Lillith mer utan har det bra med Puffen.

Ibland kan folk på djursjukhus verkligen vara helt dumma i huvudet. När Jupiter var liten och mycket sjuk sa en veterinär att det var lika bra att avliva honom innan vi hann fästa oss vi honom, jävla pucko. De borde lära sig lite känslighet också på sina utbildningar. Det är faktiskt våra bebisar som de tar hand om!

Jag tänker på dig
Stora kramar

Anonym sa...

Lider med dig...Ring om du behöver prata. Puss/Magdalena

Lena sa...

Liten tuss.. Det är hemskt att förlora någon, nu behöver han inte lida mer. Skickar en stor kram

Anonym sa...

Usch vad sorgligt, beklagar verkligen :-(