söndag, januari 06, 2008

Lilith mår bättre idag. Inte lika vinglig och han äter med god aptit. Jag har gett honom tomatpuré fast han äter för jag vill han ska lägga på sig lite i vikt. Lilla stackaren luktar verkligen illa för han kan inte tvätta sig ordentligt. Ska bada honom sen när han repat sig lite mer.

Jag gick på middagen igår och det var jätteroligt. Vi fick god mat, drack vin och dansade. Har inte lagt in bilderna i datorn än, men de kommer! Efteråt blev det Wonk där vi drack happy hour-drinkar och dansade ännu mer. Jag och Nina gick tidigare för hon behövde prata av sig, förlåt vännerna att vi inte sa till innan! Inte meningen att det skulle bli så.
Fick även reda på en sak en så kallad "vän" sagt till andra som jag sagt till henne i förtroende. Trodde jag, jag kanske inte var så tydlig med det. Jävla idiot.

Denna veckan börjar skolan igen. Eller terminen började förra tisdagen egentligen men vi ska ha läst en del litteratur innan kursen på Malmö högskola börjar. Har jag läst något? Nej. Jag har inte ens böckerna, ska försöka hitta dem imorgon.

Imorgon ska jag även köra igång med VK igen. Har dock inte bestämt mig för hur många kilon jag ska gå ner. Har inte vågat väga mig efter julen. Kan bli en chockerande upplevelse.
Träningen drar igång imorgon och det är bra, så får man lite fart på fläsket igen.

Nu ska jag städa upp här hemma lite, det ser förjävligt ut. Men också väldigt tomt eftersom vi flyttat en del möbler. Huvudvärk har jag också, stackars mig...
Kalle åkte till Jula för att köpa en kofot och sen ska han åka till Conny med ormarna som för tillfället bor i en stor väska. Jag som ville han skulle vara hemma och titta på My name is Earl med mig...

Gud vad jag längtar till huset nu!!! Vill inte bo i lägenhet längre, det känns så jävla instängt. Tänk att få uppleva våren i ett hus på landet, och sen sommaren. ÅÅÅÅååå så nöjd jag är med huset, världens bästa!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att Lilith mår bättre idag! Det är så hemskt när ens små älskningar mår dåligt.

Tack för igår, det är alltid lika kul med tjejmiddagarna.

Kram

MiaMaria sa...

Vad e det för litteratur ni ska ha? Jag har juh en del böcker inom ert ämne.

LolitaRegina sa...

skönt att höra att lilla bäbisen mår bättre idag :)
vad duktig du är som ska köra igång med vk igen, jag beundrar dig verkligen! jag har funderat mycket på det också, men inte fattat nåt beslut än.. är inte så väldigt missnöjd med kroppen för närvarande faktiskt! vågade väga mig för första gången sedan jag slutade min hemska vlcd-bantning, här för några dagar sedan, och jag hade inte gått upp något! :)nu gäller det bara att hålla det också..

Linnéa sa...

elisa: tack själv, det var så roligt och så god mat! puss

ninni: åå hoppas du har nån: introduktion till kriminologi av Jerzy Sarnecki och Pundare, jonkare och andra av Bengt Svensson.

Linnéa sa...

lolita: wow vad duktigt att hålla efter en sån diet! riktigt starkt. ja jag har bestämt mig för vk, min mage är så satans ful och behöver minskas. jag är lite otålig och behöver strama regler och se vad jag stoppar i mig svart på vitt och jag vet ju att VK funkar.