tisdag, januari 22, 2008

Dagens recept
MOROTSPANNKAKOR MED KANEL
16 stycken

4 ägg
2 msk socker
1 tsk salt
5 dl vetemjöl
8 dl mjölk
200 g morötter, skalade och fint rivna
1/2 msk kanel
2 msk smör att steka i


Vispa först samman äggen med salt och socker. Tillsätt sedan mjöl och därefter mjölk under omrörning. Rör ner de rivna morötterna och kanel. Låt eventuellt smeten vila i ca 10 minuter innan pannkakorna gräddas.
Lite matigare pannkakor som är goda att äta tillsammans med soppa. 120 kalorier per pannkaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där måste jag prova. Har jag aldrig hört talas om...

Anonym sa...

Åh, det här lät verkligen smarrigt!! Det ska jag testa.. Levde det upp till dina förväntningar? Så otroligt gottissugen, kanske för att det e tredje veckan utan godis, kroppen vill testa mig!! Tack för recepten, jag tycker det e LOVELY att du lägger ut o inspirerar!! Kram