lördag, januari 26, 2008

Det har varit en bra dag idag. Sov länge och sen lufsade jag runt i nattlinne och diskade och fixade med lite smågrejer. Hade en fikadejt kl 15 med Lisa på Glassis och jag kände för att piffa till mig lite när det är lördag och allt.
Nya sköna strumpbyxor, nya lila knästrumpor, mörkblå a-linjeformad klänning som är lite för oformlig för min smak men som är så söt att jag ända vart köpa den. Men idag fixade jag formen genom att ta på min nya lilla väst och vips blev det sketasnyggt. Det är en sån där liten, svart väst som går precis under brösten med knäppning fram. Fyndade den för 79,50 på HM's förra veckan.

Jag tog på en massa fina silverarmband och mina nya örhängen, stora hjärtan i silver. Jag hade tom en good hair-day och kände mig faktiskt riktigt snygg.
(Samma klänning och samma smink på en snart ett år gammal bild. Saknar mitt mörka hår!!!!)

På Glassis drack jag en stor kopp kinesiskt körsbärsté och åt en vegan-snickerskaka. Undrar hur många kalorier det är i en sån? Jag fyller i en halv Snickers, det borde stämma ungefär.
När klockan började närma sig 18 bröt vi upp och jag gick hem till Evelina och Bena för att hjälpa dem med det sista av sakerna som ska flyttas.
Det gick fort och nu är jag hemma och väntar på Kalle som är och handlar. Vi ska äta plankstek idag! Jag har aldrig gjort det innan så det ska bli spännande att de hur det blir. Ska även göra mitt eget mos och det har jag inte heller gjort själv någon gång.

Blir lugnt resten av kvällen. Antagligen bänkar vi oss framför tv'n med en massa OZ-avsnitt och grönsaker och dip.

1 kommentar:

LolitaRegina sa...

dip och grönsaker är ju så sjukt gott! jag hade det bland snacksen på fest igår, och det är lätt det alternativet som alltid tar slut fortast! vad brukar du ha för grönsaker? igår hade jag gurka, paprika i tre olika färger, och sockerärtor. tål tyvärr inte råa morötter :(
och IDAG har jag faktiskt en snyggdag! hur ofta händer det när man är bakis liksom? ;)