tisdag, januari 22, 2008

På väg hem från skolan idag svängde jag in på Dark&Bright frisörsalong och bokade tid för ny permanent och klippning. Förra gången permanentade jag mig på Edmond men ville prova Dark&Bright eftersom tjejen som äger det är från Marocko och det känns som hon har lite mer koll på den stil jag vill ha. Dessutom var det ett par hundralappar billigare där.
När jag berättade hur jag ville ha håret så föreslog hon att jag skulle göra en afropermanent och det blev jag sjukt sugen på. Problemet är att det skulle kosta ca 2600 kronor och det vet jag inte om jag ens vågar framföra som förslag här hemma. Det är dubbelt så dyrt som vanlig permanent och bara det är ju en del pengar.
Men shit, jag blev allt bra sugen. Måste nog fjäska för Kalle och se vad han säger.. Men han kommer nog tycka det är för dyrt. Vi har nog med utgifter som det är nu.
Jaja, jag ska iallafall få fixa frillan den 5 februari och det ska bli lovely.

4 kommentarer:

Lort sa...

Jag har varit där någon gång och tycker de är duktiga! det kan du ju också framföra i ditt fjäsk ;)

Anonym sa...

FY Fan! 2600! Vad är det för skillnad på en "vanlig" permanent och en afro? Är det inte bara mindre spolar? Här kostar det 750:- för en vanlig perm inkl. klippning. Fast du skulle nog vara damn snygg i en. :)

Linnéa sa...

lollan: haha inte ens det räckte, får vänta tills vi har lite emr åpengar..:)

mia: ja det var hutlöst dyrt därför att det tog så väldigt lång tid att göra det. de lägger en så tunn slinga på varje spole att det skulle ta sjukt lång tid. får nöja mig med vanlig permanent så länge! den kostar 1200 inklusive klippning.

Anonym sa...

Hur går det till när man gör afrikansk permanent? hur ser det ut efteråt?

www.aelvan.blogg.se heter jag där!

vore väldigt tacksam för ditt svar