lördag, mars 01, 2014

Fullt hus & Hämtmat

Men vilken härlig dag vi hade igår! Vid lunch kom Maggi och Elin med sina barn och jag bjöd på brunch med scones, amerikanska pannkakor, bacon, äggröra och mini-semlor. En sån där stund där man kan sitta och äta hur länge som helst men med fyra barn och två bebisar är allt över på en timme.

Efter lite lek och prat klädde vi på oss och gick ut i regnet, först till en lekplats för att barnen skulle få springa av sig.


Sen gick vi till 4h-gården för att titta på djur och rida innan vi gick hem igen. Där korkades vinet upp och barnens pappor trillade in en efter en. För enkelhetens skull köpte vi hämtmat och det var en salig blandning av pommes, pizza, falafel och thaimat, och sushi som jag tog.


Jag gjorde ett matchande hårband till Elins lilla Lea, supergulligt!

Och nu har vi en helt oskriven lördag framför oss, underbart. Kalle ska till Agusa och jag och barnen myser på hemmaplan med lekplatsbesök och så ska jag göra en ordentlig rensning i min garderob.

Inga kommentarer: