lördag, mars 08, 2014

Framsteg

Men hur härlig kan en dag vara?? Helt underbar tydligen och det har vår dag varit. Inget speciellt egentligen men magiskt ändå. Jag städade huset på förmiddagen och eftersom solen sken in redan 8 imorse var det välbehövligt. Sen körde jag ett träningspass med Scientific Workout och idag gjorde jag framsteg!

På tredje varvet så fick jag för mig att göra push ups på tå istället för på knäna. Jag har aldrig i mitt liv kunnat göra armhävningar på tårna utan bara fallit ihop i en hög men idag, IDAG klarade jag det! Och inte en eller två utan jag körde på i 30 sekunder, och på fjärde varvet med. Jag är galet stolt över mig själv och känner mig stark.


Sen var det äntligen dags att gå ut i solen. Leon behövde sova så vi promenerade in till byn och fikade på Kanelbullen vilket barnen älskar och sen promenerade vi hem igen. Vi stannade ute i trädgården hela eftermiddagen och gick inte in förrän efter 17 någon gång. Det blev pyssel med lite av varje och lek, vi byggde utomhusgympa och rustade upp en koja jag och Nemo byggde för längesen och så städade jag till kaninerna.Som sagt, inget speciellt egentligen men en massa tillsammanstid, sol och vår gör ju sitt. Alldeles innan vi gick in sa Nemo: - Av alla dagar så har det här varit den bästa.


Vi gick in, lagade god middag och sen har vi faktiskt sett hela Melodifestivalen, första gången jag och Kalle sett den utan att vara tvungna hemma hos någon. Barnen somnade under programmet och nu känner jag mig trött men kanske vi ser ett avsnitt av Breaking Bad...

5 kommentarer:

Viktkamp sa...

Så underbart det låter =)

Du finns omnämnd i min blogg <3

Charlotta Sofia springer och trimmar sa...

Vilken himla härlig dag det lät som!
Och det är så himla häftigt när en klarar nya grejer, när en konkret märker att kroppen har utvecklats åt det håll en vill!

Jöns Marie sa...

Låter som en helt fantastisk dag!

Jöns Marie sa...

Grymt jobbat med dina armhävningar förresten!

Linnéa sa...

Viktkamp: jag läste och blev så glad! :)
CharlottaSofia: det är en så sjukt härlig känsla, finns inget peppigare!
Marie: tusen tack! :)