onsdag, mars 12, 2014

Effektiv är bara förnamnet

Jag älskar mig själv när jag är effektiv och det är jag faktiskt sjukt bra på att vara. Som idag.

Lämna barnen på förskolan klockan nio och sen åkte jag vidare till Malmö eftersom jag skulle på scanning. Siffrorna ser bra ut, fett försvinner och muskler byggs upp och min Coach tycker jag gjort stora framsteg. Jag fick med mig ett pulver hem som jag ska testa när jag springer långpass för att få energi. Helt perfekt när jag springer uppåt 1,5 mil och längre.

Sen körde jag in till stan då jag hade ett par ärenden i ett par speciella butiker. När jag kommer till mitt första mål så ser jag att granne med den butiken ligger Runners Store! Länge sen jag gick i stan i Malmö... Jag vart ju gå in en sväng och kom ut lite väl mycket fattigare. Jag har ju velat ha ett par sleeves länge nu, perfekt nu när det är varmt men ändå inte t-shirtväder till 100%. Då kan jag ta på mina sleeves och en tisha och om det blir väldigt varmt rullar jag bara mer sleevesen. Jag fick bra hjälp och när det var dags att betala så garderade jag mig med att de säkert kostade 300 spänn, och då tog jag i lite. De kostade inte 300 kronor utan 449 kronor. GULP! Lite väl mycket för ett par tygstycken för armarna.. Men det var ju kompression iallafall så nu kan jag känna mig superproffsig.

Jag uträttade mina ärenden snabbt och tog sen en sväng inom HM och Lindex och köpte solglasögon, byxor och t-shirts till Nemo och Leon. Sen kutade jag vidare till bilen och samtidigt som jag styrde hemåt tryckte jag i mig ett par proteinpannkakor. Jag hade nämligen tagit med mig springkläder för att kunna stanna i Skrylle och springa någon slinga där.

Så jag strippade på parkeringen och sen velade jag mellan att springa 7 eller 10 kilometer, det blev 10. Underbart väder och jättefin natur, kan det bli bättre? Tempot var fint men på slutet kom ju mördarbackarnas mördarbacke och drog ner snittet rejält, slutade på typ 5.43-tempo men det är jag jättenöjd med.


Vidare och hämta barnen, en halvtimme tidigt, och sen hem och duscha innan vi åkte in till byn och köpte glass, hälsade på Jörgen och matade ankorna.

Nu har vi lyxat oss med hemgjord pizza och när barnen har somnat ska jag lyxa mig med Greys Anatomy och senaste Walking Dead. Kalle är borta på kurs och kommer hem imorgon så jag ska njuta av lite egentid.



4 kommentarer:

Charlotta Sofia springer och trimmar sa...

Oj, vad du hunnit! Älskar också den där känslan av att få mycket gjort.

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Skrylle?? Hihi blev lite mallig nu
Vilken bra dag men fy tusan vad dyra tygbitar! *blink*

Linnéa sa...

CharlottaSofia: eller hur, energigivande!

Nina: mallig? För att jag varit i Skrylle? Jag har sprungit där många ggr innan. :)

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

aha...glömde bort. Inte så mallig mer. Hahaha
Oavsett, kul att du varit där!