torsdag, mars 20, 2014

Morgonspring

Jo då, jag kom upp imorse, till och med utan problem! Men det är ju så härligt att det är ljust klockan sex och solen är på väg fram. Så jag gav mig av, uppvärmning i skogen, en kilometer i 6-tempo och sen körde jag varannan kilometer snabb och varannan långsam. Jag är väldigt nöjd med dagens tempo som på de långsamma sträckorna ändå låg på 5.30-5.50-tempo och de snabba låg på 4.45-5.00-tempo. Nu gäller det att jobba på uthålligheten! Totalt blev det 7 kilometer med snittempo på 5.22. Och nästan PB! Jag sprang Veberödsrundan på 37.22 och idag stannade klockan på strax över det, minns inte exakt.

Det känns som att jag kommit igång bra nu och jag hoppas hoppas det fortsätter så här och att jag håller mig frisk och skadefri. Ett och annat PB hade varit roligt i år!



3 kommentarer:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Är så impad av hur snabb du är! Som jag springer när jag verkligen tar i och försöker ge allt, det är typ ditt bekvämlighetstempo..haha
Men en dag så! :-)

Ida sa...

Bra pass! Härligt att du känner att du är på G! Jag känner att jag nog sakta börjar hitta tillbaka efter dessa jäkla förkylningsveckor..

Linnéa sa...

CharlottaSofia; åh tack, det är härligt när man känner att det går framåt! Och du har rätt, en dag så! Jag var där du är nu. Och är inte det underbart, att du har oändligt mycket utveckling framför dig!

Ida: ja början av året var ett inferno av förkylningar, hoppas vi är fria från det nu!