torsdag, mars 06, 2014

Ny klocka?

Jag har blivit akut sugen på en ny klocka att ha när jag springer. Jag har en Garmin Forerunner 10 nu och den funkar bra och är en bra första-klocka men allt eftersom jag blivit nördigare så är det vissa saker jag saknar.

Jag funderar på en Garmin Forerunner 610. Visst, inte den nyaste modellen på marknaden men är överkomlig i priset (fast den är dyr!) och den har grejer jag saknar. En bättre GPS så mina tempon blir mer exakta, pulsband, och så kan man ha fyra sidor aktiva samtidigt! På den jag har nu kan jag bara ha två, antingen tid och distans eller kalorier och tempo. Störigt om jag till exempel ska springa i ett visst tempo på en viss tid, då måste jag byta mellan skärmarna och det förstör mitt flow. Springa där och klicka...


En nackdel är dock att jag måste lära mig något nytt och jag HATAR att lära mig nya tekniska saker. Får stopp i hjärnan bara jag ser instruktionsboken...

2 kommentarer:

Maja sa...

Kemiska, hehehe

Linnéa sa...

Haha såg det nu. Autocorrect!!!