fredag, mars 21, 2014

Gamla godingar

Jag har rotat fram två gamla jackor som hängt och väntat på att få passa mig igen och nu sitter de perfekt! Det är så roligt att rota fram gamla favoriter, det är som att shoppa utan att göra av med pengar.


Den här jackan har hängt med länge! Mamma sydde den på 70-talet och jag började använda den i mitten av 90-talet när jag var lite poppig. Den har hängt med mig sen dess men jag har inte kunnat ha den sen innan jag blev gravid med Nemo, men nu får den åter se dagens ljus! Den är i fantastiskt fint skick för att vara typ 40 år gammal.


Och så den här jackan som jag inte vet riktigt om det är "jag". Men jag tycker den är snygg så jag försöker pull it off. Den köpte jag 2008 när mamma jobbade i en skinnbutik i Mora så den har inte hunnit användas så mycket. Fantastiskt skön är den iallafall!

Det känns som om jag har en stilkris, om man nu kan ha det. Jag vet inte vad jag passar i riktigt, eller vad jag gillar. Har svårt att se vad som skulle vara snyggt och har mest mina jeans och någon tröja, eller sköna trikåkläder som på andra bilden. När jag inte jobbar har jag myskläder hemma och är jag ute med barnen har jag ett par för stora jeans, avlagda löparskor och en fleece typ. Ja ni hör ju, jag behöver hjälp! Eller kanske göra lite roliga saker så jag får klä upp mig lite mer? På söndag ska vi på kalas och sen fira Kalles mamma och helg är det dop och då jävlar ska jag gå all in.

4 kommentarer:

Emma sa...

Fan va snygg du är!!

Ninni sa...

Jag har också stilkris! Men du är juh alltid snyggt klädd!!

Anonym sa...

såååå himla snygg !!! duktig jobbat Linnea, du har blivit vacker smal, du ser stark ut !!! kram.
Mercedes

Linnéa sa...

Ni är så underbara, tack för era ord, ni anar inte hur mycket de gör. <3