fredag, mars 14, 2014

5 snabba

5 kilometer i lite snabbare tempo på schemat idag och klockade visade att jag låg på 5.21-tempo. Jag hade satsat på under 5.15-tempo men backarna i skogen gör ju sitt. Jag ska nog satsa på att springa de korta, snabba passen på asfalt även om jag tycker mest om att springa i skogen.

Och jag veeet att jag tjatar om det men jag tycker bara att det är så fantastiskt. För ett år sen fick jag vila i minst två dagar efter att jag sprungit en mil eftersom jag fick så ont i benen. Att springa intervaller var väldigt belastande och gjorde också att jag fick ont och två gånger har jag fått avbryta träningen och gå hem.

Men för snart ett år sen gjorde jag fyra akupunkturbehandlingar och nu har jag aldrig ont mer! Jag sprang 11 kilometer i måndags, 10 kilometer i förrgår, och så 5 kilometer idag, nemas problemas. 2 mil på asfalt? Kom igen bara, jag känner inget!

Det är så jävla fantastiskt och jag är så glad för att jag gjorde behandlingen, investerade i mig själv. Och så Ormsalvan som jag smörjer benen med efter varje pass, den gör nog också sitt.

Nu ska jag in och äta lite och sen städa, och vet ni vad det blir idag? ROSÉPREMIÄR!



3 kommentarer:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Jag förstår precis hur du känner: Herregud, första halvåret när jag sprang hade jag konstant ont och då pratar vi sträckor på 1-4 kilometer. Sen pallade jag inte att springa 2 femkilometerspass efter varandra för då fick jag superont. Nu får jag aldrig ont när jag sprungit, benhinnorna är helt lugna *peppar, peppar*. Nu har jag iof inte gjort någon behandling, det bara gav med sej av sej själv en dag men jag fattar ändå den där lyckan över att kroppen pallar. Så skönt!

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Jag förstår precis hur du känner: Herregud, första halvåret när jag sprang hade jag konstant ont och då pratar vi sträckor på 1-4 kilometer. Sen pallade jag inte att springa 2 femkilometerspass efter varandra för då fick jag superont. Nu får jag aldrig ont när jag sprungit, benhinnorna är helt lugna *peppar, peppar*. Nu har jag iof inte gjort någon behandling, det bara gav med sej av sej själv en dag men jag fattar ändå den där lyckan över att kroppen pallar. Så skönt!

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Jo jag minns hur du hade det med benen. Bra tänkt att investera i dig själv.
Har skogen torkat upp eller hur var den i år? Kladdig?
Vad är det för skor du springer med?