tisdag, mars 25, 2014

Fel fel fel

En sak som jag verkligen avskyr är att klä mig "fel". Och med fel menar jag inte att jag inte klätt mig moderiktigt eller så utan att kläderna inte passar ihop, passar tillfället, passar årstiden, passar mig. Då känner jag mig obekväm, ful och fel hela dagen och idag är tyvärr en sån dag.

Jag hade väldigt bråttom imorse och tänkte inte riktigt och fast jag kände att kläderna var "fel" så bytte jag inte. Puckat. Så nu har jag den här obekvämhetskänslan i kroppen. Jag har på mig ett par svarta byxor med hög midja som är två, om inte tre, storlekar för stora, ett svart linne med en lite kortare, stickad tröja över. Fel fel fel. Det är fult och känns fult, gah!



2 kommentarer:

Charlotta Sofia springer och trimmar sa...

Förstår precis känslan! Ibland blir det bara så där men säkert är det bara du som lägger märke till det. Haha, jag tänker på detta att du satt på dej för stora byxor: Har du också svårt att förstå att du blivit mindre? Jag har det, det kopplar liksom inte! Senast igår gick jag omkring och störde mej som sjutton på att en tröja jag alltid gillat töjt sej så och inte alls satt bra längre. Det var ju bara det att den inte alls töjt sej...

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Tråkigt att du haft en sådan dag. Om nu de är så stora. Lägg de i högen " att ha och jobba i trädgården med"