fredag, februari 06, 2009

Vet ni vad jag längtar sjukt mycket till? Sol, mjukglass, jordgubbar och grillat. Jag blir helt off när det är så grått som det är nu. Idag var det dock 5-6 plusgrader istället för runt nollan som det vart de senaste 100 åren och jag hoppas det kommer bli lite roligare väder snart.

Men tänk er våren och sommaren, sitta ute i solen, börja fixa iordning i trädgården, köpa glass och använda sina vackra klänningar och sköna sandaler varje dag...


Men nu får man ta vardagen för den är och jag håller på att laga en god fredagsmiddag till mig, Kalle och Jörgen som svängde förbi och hälsade på. Kycklingfilé med mozzarella, rotfruktsgratäng och sallad står på menyn. Och om Kalle somnar tidigt ikväll ska jag mysa med lite The hills have eyes och Saw V som jag laddat hem idag och kan se på tv'n tack vare att jag är ett tekniskt geni. Jag ligger ju typ 100 år efter alla andra men vad gör det?

6 kommentarer:

Anonym sa...

JAg vill också ha sommar och sol!
Kommer bli så härligt när vi får hit våren :)

Anonym sa...

Faaan jag vill oxo ha vår! Ang din kommentar om hemmet, finns några bilder under den kategorin, tack för tipset ska dock ha det i baktanke!

Anonym sa...

Amusement heter den, men bli inte beviken, den är inte riktigt i samma klass som Saw. ;)

LolitaRegina sa...

jaaa!! ge oss sommar och sol och jordgubbar och vackra klänningar varje dag!! NUUU! här är det minusgrader och det kom massa äcklig snö igår, man kan ju bryta ihop för mindre.. :/

Anonym sa...

Bra och kul att du bloggar flera gånger om dagen... Ja just det, det va ju jag som sa att du skulle göra det! Haha. Tycker om när jag får bestämma över dig, händer dock inte så ofta =)

Anonym sa...

mjukglass.... mmmmm det vattnas i munnen... Mysigt att kunna sitta ute och dricka kaffe på morgonen och vara brun och fin.