fredag, februari 27, 2009

Idag tog jag med L på sambaträning och i bilen hem sa hon:

- Linnéa, hur kommer det sig att du vet precis vad jag behöver? Jag har träffat så många människor men det är aldrig någon som har fattat.

Vilken komplimang. Hela jag blev varm och mitt svar var enkelt och självklart.

L påminner otroligt mycket om mig själv när jag var yngre så jag kan väldigt ofta utgå från mig själv och vad som hjälpt mig övervinna mina problem. Sen så ger L otroligt mycket av sig själv vilket ger mig väldigt mycket att arbeta med. Hon lyssnar, hon frågar och hon kämpar. En otroligt rolig tjej att jobba med och hon har gjort stora framsteg på bara ett par veckor. Och det allra bästa är att hon själv känner och märker det. Hon är stolt över sig själv och jag är stolt över henne.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig känsla det måste vara att kunna hjälpa till så :)

Elin sa...

Vad glad jag blir för din skull - fatta vad bra du är på att göra ditt jobb! Det där är det allra bästa kvittot man nånsin kan få på att man gör det man ska!

Anonym sa...

Jag tror att du blir en bra mamma :)