tisdag, februari 10, 2009

Jag är så glad för idag fick jag reda på att en kär vän till mig också ska ha barn och är beräknad bara en vecka efter mig! Helt sjukt roligt, jag hoppas vi kan ses snart. Jobbigt att bo långt ifrån varandra. Hon bor just nu i Västerås och pluggar men flyttar tillbaks till killen i Östersund i maj, så jag hoppas jag kan åka och hälsa på innan hon flyttar.

Renoveringen går bra. Idag har vi målat den hemska panelen med vit grundfärg och alla takbjälkar allmogeblå. Den blå färgen kommer gå igen i tapeterna vi ska ha på garderoberna, de kommer från Duro gammelsvenska tapeter och känns väldigt Dalarna så den föll jag för direkt.
Imorgon fortsätter vi måla väggarna som ska bli vita. Det börjar bli mörkt nu så det är inte lönt att börja med. Sist men inte minst ska vi ju måla golvet ljust grått men det blir Kalles projekt eftersom jag inte ska hålla på med sån färg nu. Sen när vi är klara kommer sovrummet vara så sjukt fint!

Inga kommentarer: