onsdag, februari 18, 2009

Ibland när jag inte är hemma så ringer Kalle eller skickar ett sms där han säger att jag inte behöver skynda mig hem för hans skull. Då är det alltid dags att ana oråd. Idag var en sån dag.

Det började för någon vecka sen när Kalle varit och hämtat tapeterna vi köpt. Han kom till mig och sa:

- Jo, det är så här att jag har tagit ett eget initiativ...

Och då är det läge att vara uppmärksam för det kan innebära precis vad som helst. Till saken hör att Kalle fritt fick välja en tapet vi ska ha på en garderobsdörr mellan tv-rummet och köket. En rätt fin tapet, men inget jag hade valt.

Iallafall, initiativet var att han köpt en burk med röd färg för att måla på dörren runt tapeten som annars var svart. Jo det var väl okej tyckte jag, kanske lite väl mycket rött eftersom det är en hel del rött i tapeten.

Så ikväll när han ringde och sa att jag inte behövde skynda mig hem så visste jag att han höll på med något som jag inte varit med och bestämt eller ens hört talas om. Och jag kom in i tv-rummet och ser att han målat rött på garderobsdörren som han sagt och det ser rätt bra ut. Men sen vänder jag mig lite om och blir väldigt överraskad då jag ser att han målat runt hela dörren in till rummet med den röda färgen. Och det är en VÄLDIGT röd färg. Jag vet inte vad jag tycker, det är lite fint men samtidigt lite too much. Tror jag, jag kan inte riktigt bestämma mig.

Men eftersom han varit så duktig och tagit egna initiativ och jobbat så hårt så får det väl vara, det är ju tyvärr inte bara jag som bestämmer här hemma.

1 kommentar:

Bara Lisa sa...

Lilla snuppe-Kalle!