söndag, februari 15, 2009

Kalles pappa Tore är på auktion i Helsingborg och frågade om han skulle buda på något åt oss. Jag hittade en kökssoffa med kurbitsmålning men den var för stor för vårt kök, men Tore hade hittat en annan kökssoffa från 1800-talet som var fin. Den är inte i originalmålning men det gör inget, den var fin ändå och utropspriset var bara 500 och Tore trodde inte den skulle bli så dyr så vi skulle få den av honom! Supersnällt! Älskar gamla möbler, det blir så personligt och fint när man har ett ihopplock och inte bara köper sin stil på Ikea.


Lite nytt tyg och kuddar så blir denna kanon i vårt kök!


Första soffan jag ville ha. Tyvärr var den både för bred, hög och djup för vårt kök.

2 kommentarer:

Bara Lisa sa...

Kurbits är bäst fuck the rest!

Anonym sa...

åh..vad jag saknar att ha en kökssoffa..när jag kommer hem till huset i Sörsjön lägger jag mig en vända det första jag gör..kökssoffa är livselixir..