måndag, februari 09, 2009

Ibland har man fan tur i livet! Jag och Kalle har pratat om hur vi ska göra iordning sovrummet och bestämt oss för brädgolv, vita väggar och en fin tapet på garderoberna. Igår bestämde vi att vi skulle åka och köpa ett golv idag och för en stund sen skar jag upp en del av heltäckningsmattan för att kunna mäta hur tjocka brädor vi skulle kunna ha till golvet. Och så när jag dragit upp mattan en bit så ser jag att under skivan den ligger på så skymtar det brädor! Kalle tillkallades och vi drog bort mer matta och han lyfte upp skivan en liten bit och jag lyste in under med en ficklampa. Och mycket riktigt, under heltäckningsmattan ligger det fan ett jättefint brädgolv!

Så jävla fantastiskt gött! Nu behöver vi bara måla golvet, väggarna och slänga upp lite tapet. Vi sparar jävligt mycket tid, arbete och framför allt pengar på det här. En mycket bra start på veckan måste jag säga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du Linnet, i bland ska man ha tur =)