tisdag, februari 24, 2009

Det finns tusen olika skrönor och sätt att "se" eller räkna ut vilket kön barnet i magen har. Det är roligt att göra test och spekulera men jag tror bara att det är slumpen som avgör om det är en pojke eller flicka.

Jag har kollat tre olika kinesiska kalendrar och en säger att det är en pojke jag väntar medan två andra säger flicka. Om man kollar min mage så är den mer bred än står ut och då sägs det också att det är en flicka. Jag tror jag hade ägglossning den 7 november och blev gravid antingen den 7 eller 8 november. Pojkspermier är snabbare än flickspermier så blev jag gravid fredagen den 7 november borde det vara en pojke och blev jag gravid på lördagen så var det en av de uthålliga flickorna som befruktade ägget.

Lite roligt att spekulera i och jag vet inte, men jag gissar på att det är en flicka. Vad tror ni? Kan ni inte gissa och så sammanställer jag era gissningar så får vi se vilka som hade rätt när vi varit på ultraljud? Jooo så roligt, kom igen nu och gissa! Motivera gärna varför ni tror som ni gör, extra kul att läsa.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror faktiskt oxå på en flicka... Flicknamnet ni har e finare!!! Hahha

Jocke Andersson sa...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/80/Alien-The_Chestburster.png

MiaMaria sa...

Jag tror på en flicka för du e flicka och Kale har långt hår så era DNA borde vara mer flickiga =)

Mirja sa...

en pojke, motiveringen eftersom det faktist föds fler killar än tjejer, hela 51% mot 49% :)

Anonym sa...

Pojke. eeeh jag vet inte varför :P

Anonym sa...

Jag tror på en tös...

Bara Lisa sa...

Av någon anledning så känns det som en pojke. Vet inte varför.

Anonym sa...

Flicka!

Anonym sa...

Det "känns" som en tjej! ;)

Maja sa...

Hihi, om du blev gravid dne 7 nov, blebv du gravid på min födelsedag :D
Hm.. hoppas nog på ne flicka av nån anledning. Tror hon hade blivit en skit tuff brud med er som föräldrar :)

Anonym sa...

Flicka!

Anonym sa...

Jag gissar på flicka... kanske för att jag själv har en son :)
Vi tog också reda på könet när vi var på ultraljud... och sen gjorde vi ett till privat 3d-ultraljud lite senare och då fick vi till 100% bekräftat att det var det vi trodde..

Mirijam sa...

Jag tror också flcka och jag hade rätt mina två senaste gissningar.