söndag, februari 15, 2009

Inatt när jag skulle lägga mig så tittade jag ut genom fönstret och då kom det ett jättefint rådjur traskande över jordkällaren och sen ställde hon sig och åt lite vid en gran. Det är så härligt att bo nära naturen och ha vilda djur så tätt inpå.

Suspensionträffen igår var jättelyckad! Ingen i vårt crew hängde utan vi hade bara tagit med "utomstående" eller vad man ska säga. Vi höll vårt schema bra hela dagen och det var lugnt även om det var något att göra hela tiden. Ingen stress eller press utan alla jobbade på bra och hjälpte varandra. Jag hade sjukt ont i axlarna, ryggen och fötterna framåt kvällen men man står ju lite konstigt när man ska kroka och hela den proceduren.

Det är lustigt hur olika slags skinn människor har. På vissa glider krokarna igenom som om det vore smör och man behöver knappt ta i nånting alls, och på vissa tar det tvärstopp när nålen kommit en centimeter in och man får ta i allt man har för att få igenom kroken.

En lustig grej var att helt plötsligt traskar det in en kille från Malung och ska hänga. Jag blev helt paff och fattade först inte vem det var, kände igen honom så väl men kunde inte placera honom. Vi har aldrig umgåtts men man vet ju vem den andra är och det var riktigt roligt att få träffa någon från samma hellhole som är intresserad av denna lite udda grej och helt oberoende av varandra sökt sig till samma team.

Jag och Emelie köpte iransk vegetarisk mat igår och det var roligt att få testa något nytt. Gott var det iallafall och nybakat bröd fick vi till. Det var en jätterolig dag men tyvärr slutade den inte så kul. När vi skulle packa i bilarna så upptäckte Bena att någon krossat rutan på deras bil. Så förbannat jävla onödigt. De hade ingenting i bilen och nu kommer det kosta pengar samt ta en massa onödig tid att fixa. Hatar när folk förstör för andra och inte kan låta saker vara. Min bil stod bredvid deras men den hade de låtit bli och det var ju en jävla tur.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Onödig skadegörelse är bara så trist! En gång när jag bodde på Segevång i Malmö försökte några skitungar sno min cykel men misslyckades, varpå de istället rispade små små repor i ett vvv-mönster längs med sidan på däcken, vilket resulterade i att däcken sakta men säkert torkade och sprack ett halvår senare. Givande både för mig och dem, tyckte jag. :)

Linnéa sa...

men eller hur, man blir bara så trött. de tycker det är kul och spännande i en kvart kanske sen glömmer dem det medans man själv ska betala pengar och få grejerna lagade.

Mirijam sa...

Vem var det som var från malung?